keskiviikko 23. heinäkuuta 2014

Puolelta toiselle

Voi helvetti tätä kuumuutta! Eivät ne töissäkään antaneet tehdä mitään kauhean fyysistä hommaa tämän kelin takia. Olen siis käytännössä laiskotellut koko päivän. Kesätyössäni huonoa on se, että ruokapolitiikassa huijaaminen on miltei mahdotonta. Esimerkkinä tämä päivä: jouduin syömään ala-astelaisen kanssa kebab ranskalaiset puoleen, eihän tuo nyt omia olisi jaksanut. Ja kotiruoan syöminen töissä ei ollut tänään siis mahdollista. Olen lapsenvahti.

Vajaa tunti sitten palasin töistä ja menin samantien suihkuun "virkistäytymään"... Yritin siis oksentaa vielä toiveikkaana, mutta eihän sieltä enää paljoa saanut irti revittyä. Ja ettei mikään vaan kävisi liian helpoksi niin olihan äiti kotona, enkä voinut äänekkyyteni takia kovin tosissani edes yrittää. Nyt mietin miten kulutan loppupäivän. Tekemistä pitäisi keksiä, etten sorru tyynnyttämään tylsyyttäni ruokaan. Olen ihminen, jonka pitäisi olla kokoajan jossain menossa ja saada viettää aikaa ihmisten ja ystävien parissa. Mikä vitun kohtalo oikeasti sanoi, että juuri minä olen se, joka istuu koko kesän yksin kotona, kun muut pitää hauskaa ja hankkii muistoja. Mun kesämuistot liittyy lähinnä puukkoon, mörköön ja ajatuksiin oman henkensä viemiseen liittyen. Toisaalta ku mietin, miksi luovuttaisin näinkin helpolla. Elämän siis. Onhan muut selvinnyt vaikka mistä vielä toistaiseksi hengissä. Minun ongelmat on tasan yksinäisyys ja itseinho. Niistä pitäisi kyllä päästä yli. Toisaalta omaan vain niin pahasti ristiriitaiset elämänarvot tilanteeseeni nähden, etten osaa yhtään sanoa mitä tästä tulee.

Mä en vain ymmärrä. On ihmisiä, jotka oikeasti tuntee mut ja tietää, että kaikki on päin helvettiä. Miksei kukaan laita tikkua ristiin asian eteen? Eikö niillä herää mitään empatiaa mua kohtaan? Eikö mussa ole kellekkään pientäkään samaistuttavaa puolta? Onko se paskanhailee jos mä vaan lopullisesti katoan? Jos nyt on, katsokootkin, ettei mieli muutu kun olen oikeasti poissa. Tällä hetkellä olen kyllä toisaalta ihan vahvoilla, mutta tiedän hyvin, että jokainen ylämäki kääntyy lopulta alamäeksi. Niin se vain sattuu tää elämä kulkemaan.

Paino edelleen samassa pisteessä kuin pari päivää sitten. Liukuu siinä 58 puolella ja toisella. Nyt uskon kumminkin muutokseen näin saatuani itseni taas totuteltua irti tuosta viikonloppu ahmimisesta. Kaiken lisäksi kaksi seuraavaa viikonloppuani kuluvat uusissa maisemissa eli tekemistä syömisen sijaan riittää. Ja nyt perjantaina ajattelin kiskoa sitä alkoholia niin kunnolla, että kaikki kalorit varmasti tulee myös ulos. Oon niin odottanut tätä pääni nollausta. Yksin ei siis tosiaan ole tullut juotua...

Oon muuten tosi yllättynyt teistä viidestä lukijasta! Kiitos teille, saatte oloni tuntemaan ehkä hieman kuulluksi. Tai ainakaan en ihan tyhjään internetin syvyyksiin kirjoita. Mutta näihin tunnelmiin, taidankin hakea jääpalat pakkasesta.



jotain niin kaunista



3 kommenttia:

  1. Itseinho on tuttu juttu täälläkin.. Eikä enää voi puhua surkeesta itsetunnosta, kun se on jo itseinhoa ja itsensä vihaamista :( mitenhän siitä pääsis eroon.

    Sen verran noihin sun epätoivoisiin ajatuksiin elämästä. Sä tuut selviin ongelmista, en jaksa tähän luetella mistä kaikesta mä selvisin selville vesille (ainakin pääosin!). Kyllä sinäkin ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinnoh...muutos tuntuu enää ainoalta keinolta jota ei oo kokeiltu. Vielä kun siihen muutokseen pystyis. Mutta eihän sekään itseinhoa vie. Vaikka kuinka laihtuisi, tavoitehan juoksee aina edellä karkuun. Milloinkaan en ole täydellinen, en edes tyydyttävä. Silti aion muuttua, pikkuhiljaa jos en parempaan pysty.
      Tiiän sun tarkottavan hyvää ja toisaalta toi piristääkin. Toisaalta mieleni siitä kuin paska ihminen oon kun en edes tätä taakkaa jaksa kantaa päälläni vahvistuu näin. Tuntuu vain niin tyhmältä, kun ei edes sairasta mitään mielenvikaa, ei syömishäiriötä, ei mitään ja silti voimat ovat pikkuista vaille lopussa. Minne ne katosivat. Toisilla on syytäkin olla lopussa, mulla ei. Toisilla on syytä olla ylpeä, että jaksoivat kaiken yli, mulla ei...hävettää oma itseni niin vitusti. Mutta kiitos kommentistasi ♥

      Poista
    2. Tuttuja ajatuksia! Usko pois, ymmärrän paremmin kun kuvitteletkaan. Tiiän et toi on inhottavaa sanoo että ymmärtää, mut mulla oli aikoinaan ihan sama, et ei ollu mitään "syytä" olla mielenvikanen. En käyny psyk. polilla enkä mitään. Vasta siinä vaiheessa kun eka itsemurhayritys tapahtu, sit mut otettiin tosissaan. Jälkeenpäin se naurattaa, kuinka vitun itsekkäitä ihmiset voi olla. Mut joo, ei mun pitäny nyt tähän mitää romaania taas kirjottaa, mun piti oikeesti vaan kirjottaa että sä pystyt muutokseen, mä pystyn muutokseen, me kaikki pystytään siihen! Ei luovuteta!

      Poista